Blog
srijeda, siječanj 30, 2008

MiG-29 SMT dobiva modificirani radar N0-19MP Topaz M1 kojem je pridodana funkcija zrak-zemlja u okviru koje sa sintetiziranim otvorom antene (SAR) može vršiti mapiranje terena i otkrivanje ciljeva na zemlji i moru. Uvedena je inercijalna/GPS navigacija, a avionika je prilagođena civilnim ICAO i vojnim NATO standardima. Ispitivanjima i doradama strukture, životni vijek aviona je povećan s 2500 na 4000 sati leta, s tendencijom daljnjeg povećanja na 6000 sati, što osigurava mogućnost primjene MiG-29 do 2020. godine. Motor je razvijen u inačicu RD-33-3 s modularnim sustavom izgradnje i poboljšanjima koja su mu produžila životni vijek na 2000 sati s tendencijom daljnjeg produženja na 4000 sati. Razvijena je tehnologija nanošenja materijala za upijanje radarskih zraka na površinu aviona, što omogućuje smanjenje njegovog radarskog odraza sa 6 m2 na 1 m2. S ovim modifikacijama avion je u stanju koristiti široku “lepezu” ruskih navođenih ubojnih sredstava i to od raketa zrak-zrak; 2 rakete za veće udaljenosti R-27ER/ET, do 4 rakete za srednje udaljenosti R-27R/T te do 6 raketa R-77 i do 6 raketa za male udaljenosti R-73. Za djelovanje po ciljevima na zemlji i moru može koristiti rakete Kh-29T/L s televizijskim ili laserskim navođenjem, proturadarsku raketu Kh-31P, kao i protubrodske rakete Kh-31A i Kh-35U. Uz rakete može koristiti i televizijski i laserski navođene bombe klase 500 kg.

Preinaka na ovo košta samo 5 mil. USD

Viša razina modernizacije, definirana kroz standard MiG-29SMT-2, podrazumijeva kabinu sa širokokutnim gornjim prikaznikom (HUD) i s 2 ili 3 višefunkcijska prikaznika, kao i novim radarom Zhuk-M. Ovaj radar ima mogućnost otkrivanja ciljeva veličine lovca u susretnom kursu na udaljenostima od 130 km i u odlaznom kursu na udaljenostima do 50 km. Može pratiti do 20 ciljeva i omogućiti istovremeno djelovanje na 4 od njih. U funkciji zrak-zemlja ima povećani domet i znatno bolju rezoluciju kada radi sa sintetiziranim otvorom antene (SAR). S modifikacijama kabine i novim radarom potpuno je nadoknađen zaostatak na tom području u odnosu na zapadnu tehnologiju. Po službenim izjavama tvrtke MiG, cijena ukupne modernizacije aviona MiG-29 na standard SMT-2 ne prelazi 5 milijuna američkih dolara po komadu. Za korisnike izvan Rusije sustav avionike je prilagođen mogućnostima uporabe i sa zapadnim naoružanjem. Kao moguće opcije još više razine osposobljenosti aviona za korisnike koji su to spremni platiti, nude se i kombinacije s rješenjima razvijenim za MiG-29M. Tu su ponajprije nova krila i horizontalni repovi, sustav upravljanja FBW ili integrirani digitalni FBW s elektroničkim upravljanjem potiskom motora (FADEC), dodatni integrirani spremnici goriva u korjenom dijelu krila, pojačani motori RD-33-10M s maksimalnim potiskom od 10.300 daN svaki i 9 linija podvješavanja s maksimalnom nosivošću od 5500 kg borbenih sredstava. U opciji je i vrlo moderni radar Žuk-MF s pasivnom antenskom rešetkom s elektroničkim skeniranjem i znatno poboljšanim sposobnostima u funkcijama zrak-zrak i zrak-zemlja. Radar je u stanju pratiti do 30 ciljeva u zraku i omogućiti istovremeno djelovanje na njih 6.

Izgled kokpita nakon preinake na SMT standard

Uz modifikacije jednosjeda u inačicu MiG-29SMT, tvrtka MiG je odlučila da po sličnom principu modificira i dvosjednu školsko-borbenu inačicu MiG-29UB u školsko-borbenu inačicu MiG-29UBT. Prvi ispitni avion MiG-29UBT (9-52) je napravljen 1998. godine, a drugi sredinom 1999. godine. Prednja pilotska kabina je uređena kao na jednosjedu MiG-29SMT, dok je stražnja kabina namijenjena navigatoru-operatoru naoružanja i opremljena je s 3 višenamjenska prikaznika u boji velikog formata za prikaz avionskih senzora, taktičke situacije, statusa naoružanja kao i drugih bitnih parametara. Obje kabine su u potpunosti opremljene i za pilotiranje, tako da se avion može koristiti i za prijelaznu obuku za jednosjed MiG-29SMT. Naoružanje i nosivost su istovjetni kao na jednosjedu kao i radijusi djelovanja. Maksimalna brzina je nešto manja nego na jednosjedu i iznosi 2230 km/h ili M=2,1. Provedene modifikacije po cijeni predstavljaju oko 30% novog aviona. U ponudi je i nekoliko viših razina modifikacije analogno onima koje se nude i na MiG-29SMT-2. MiG-29SMT/UBT je odlično rješenje ponajprije za ratna zrakoplovstva koja već posjeduju MiG-29 i žele, uz relativno male troškove, dobiti višenamjenski borbeni avion koji će moći koristiti još narednih dvadesetak godina. S tim ciljem tvrtka MiG smatra ovaj program vrlo atraktivnim te za njega u velikoj mjeri vezuje svoju budućnost. Očekuju narudžbe za konverziju oko 200 aviona, tj. za 12 do 15 godišnje. Iako u ovom programu postoji veliki potencijal, Rusko ratno zrakoplovstvo je tek 2004. godine prihvatilo konverziju dvosjeda u MiG-29UBT, dok se oko konverzije jednosjeda još uvijek pregovara.

012station @ 11:43 |Isključeno | Komentari: 18 | Prikaži komentare
copyright JeT Manga ISBN13 978-953-99838-9-3