Blog
subota, siječanj 26, 2008

Razlog tako velike prodaje MiG-29 počiva na sljedećim činjenicama. U sovjetskom ratnom zrakoplovstvu MiG-29 je vrlo brzo potvrdio visoke kvalitete kao osnovni laki lovački avion, zamjenivši u tome lovce MiG-21 i MiG-23. U vrijeme pojavljivanja bio je izuzetno dobro i suvremeno rješenje i predstavljao je, za manje zemlje od SSSR, vrhunski višenamjenski lovac sposoban u svim vremenskim uvjetima voditi borbu za prevlast u zračnom prostoru na malim i srednjim udaljenostima. Pored toga, u slučaju potrebe mogao je djelovati i po ciljevima na zemlji s klasičnim ubojnim sredstvima. U tom smislu je kao znatno jeftiniji od Su-27, predstavljao izuzetno pogodno rješenje za zamjenu ili dopunu lovaca MiG-21 i MiG-23 i u drugim zemljama, koje su bile u vojnom savezu ili ideološki povezane sa SSSR-om i koristile sovjetsko naoružanje. U konstrukciji strukture MiG-29 najviše su korištene aluminijske legure i specijalne legure čelika. Za ramenjače krila, stražnjeg završnog dijela trupa i nekih drugih elemenata strukture, korišten je titan. Uporaba titana na lakim lovačkim avionima je jedina razlika od prethodnih sovjetskih konstrukcija. Budući da je njegova maksimalna brzina veća od 2 Macha, prve serije tog aviona u nosećoj strukturi nisu imale kompozitne materijale.

Čista snaga istrebitelja na djelu

Hibridno krilo MiG-29 u korjenom dijelu uz trup ima strijelu od 73,5° (strakes), a strijela prednjeg brida krila je 42°, kao i na Su-27 s automatskim obarajućim napadnim bridom. Za pogon MiG-29 namjenski je razvijen suvremeni dvoprotočni turbomlazni motor Isotov (kasnije Klimov/Sarkisov) RD-33, s potiskom od 4950 daN bez i 8180 daN s naknadnim izgaranjem. Pripada klasi suvremenih motora s odnosom potiska i mase od 8:1 i s umjerenom potrošnjom goriva pri režimima krstarenja. Svaki motor se snabdijeva zrakom s posebnim uvodnikom zraka promjenjive geometrije, postavljenim ispod izduženog korjenog dijela krila. U uvodnicima se putem pokretnih ploča ili rešetki sprječava uvlačenje stranih predmeta u uvodnik i motor tijekom uzlijetanja. Naoružan je topom GŠ-30/1 kalibra 30 mm s kompletom od 150 granata. Nosi dvije rakete zrak-zrak srednjeg dometa R-27R (AA-10 “Alamo”) s poluaktivnim radarskim samonavođenjem i do šest raketa R-60M (AA-8 “Aphid”) ili R-73 (AA-11 “Archer”) s IC samonavođenjem za blisku borbu, čije se IC glave mogu usmjeravati i pomoću ciljničkog uređaja na kacigi pilota. Za borbu protiv ciljeva na zemlji “Fulcrum” nosi nenavođene rakete od 80 mm i 240 mm, kao i gravitacijske bombe od 250 i 500 kg.

Zahvat cilja pomoću uređaja na kacigi Ameri su tek danas primjenili

Ono što je MiG-29 učinilo posebnim u trenutku pojavljivanja je integrirani sustav senzora, tj. integrirani sustav za upravljanje vatrom. Sastoji se od radara, optoelektroničkog sustava za otkrivanje i praćenje ciljeva u zraku po toplinskom kontrastu s laserskim daljinomjerom, kao i ciljničkog uređaja na kacigi pilota. To je prvi lovački avion u svijetu na kojem je izvršena fuzija senzora, tj. objedinjavanje rada aktivnih i pasivnih senzora s automatskom međusobnom razmjenom podataka o cilju. Zahvaljujući tom do tada jedinstvenom objedinjavanju senzorske tehnologije, pilot MiG-29 u “radarskoj tišini” prati cilj optoelektroničkim sustavom samo po toplinskom kontrastu, radar se kratkotrajno automatski uključuje u slučajevima nestanka IC odraza pri, na primjer, ulasku cilja u gusti oblak, a ponovo isključuje njegovim pojavljivanjem pri izlasku iz oblaka. Pritom se podaci dobijeni iz oba senzora putem računala usklađuju i pilot uvijek ima jasnu predodžbu gdje se cilj nalazi. Također se IC glave raketa R-60 i R-73 mogu usmjeravati prema cilju korištenjem bilo kojeg od ova tri sustava ili njegovim zajedničkim radom.

"Čarobna kugla" ili IRST bila je revolucija u senzorskoj tehnologiji
012station @ 19:31 |Isključeno | Komentari: 15 | Prikaži komentare
copyright JeT Manga ISBN13 978-953-99838-9-3